החזון שלי והייעוד שמכוון אותי

  ללמד אנשים לוותר על הסבל ולחיות את החיים שאוהבים
  • אנשים אינם חייבים לסבול, החיים יכולים להיות חגיגה
  • ילדים שמתקשים בלימודים אינם צריכים להיות מתוייגים, לצרוך ריטלין וסמים אחרים ולסבול כתוצאה מכך.
  • מי שאנחנו תמיד גדול ומסוגל יותר מאשר אנו מאמינים ולכן מוותרים וסובלים.
  • המשפחה היא מרחב לעצמה ואושר, לא מקור לסבל
  • המקצוע יכול להיות מקור להשראה והתפתחות, לא מרחב של סבל.
  • בני גילי, אנשי הגיל השלישי, המוכשרים, העוצמתיים והמסוגלים, אינם צריכים לוותר על החיים, רק כי הגיע גיל הפרישה.

למידע פותחה במטרה לעזור לאנשים שחווים   סבל, ללמוד ולוותר עליו ונותנת פתרונות בנושאים מגוונים:

 למידע לשיפור יכולות למידה, קשב וריכוז.
 
למידע לטרנספורמציה והעצמה אישית. 
 
למידע לטרנספורמציה והעצמה משפחתית.
 
למידע לטרנספורמציה והעצמה עסקית
 למידע לטרנספורמציה והעצמה בגיל השלישי
החזון בא לידי מימוש באמצעות השימוש באבחנות של למידע:
  1.   הילד שלכם הוא שלם! הוא אינו "פגום" ואין מה "לתקן" בו, גם אם הוא מתקשה בלמידה.
     
  2. הפער בין התוכן הספציפי, הנמצא כבר במוח, לבין הגירוי הנקלט, הינו הגורם המאפשר למידה. ללא פער, לא תתכן למידה. הפער נוצר באמצעות תהליכים של שאלת שאלות. השאלות יכולות להיות חיצוניות או פנימיות, ההשפעה שלהן היא בפיתוח ובחיזוק של מנגנון העל של הלמידה.
     
  3. אם נוצר פער גדול מדי (יחסית לכל אדם), לא תתכן למידה והדיסוננס (התחושה הנוצרת כתוצאה מקיומו של פער) יהיה גדול מהכיל. התוצאה הבלתי נמנעת תהיה הפעלת המנגנון ההשרדותי FFF - Fight, Freeze & Flight, כלומר לחימה או קפיאה במקום או בריחה. על המורה קודם כל לזהות זאת ולדאוג להקטנת הפער על מנת שהתלמיד יוכל לסגור אותו.
     
  4. האופי האוטומטי של תהליך הלמידה, מחייב קבלה שוטפת של היזונים חוזרים, שיאפשרו לחזק או להחליש את תבנית המוח בלי היזון חוזר, לא תהיה הטמעה קשיחה של המושגים שנלמדו.
     
  5. "אני יודע" הוא נוגד למידה. האדם "נצמד" למה שהוא יודע ולא נפתח למשהו החדש. במילים אחרות, הוא סגר את הפער מבלי לצור משהו חדש. המורה חייב להצביע על כך ולבקש מהתלמיד לנסח מחדש את התשובה, בהתעלם ממה שהוא כבר יודע.
      
  6. בכל פעם שתלמיד מפריע הוא לא בפוקוס על החומר שמועבר. אפשר לאמן את הפוקוס להמצא במקום שבו הוא צריך להיות ובכך לשפר את יכולת הלמידה.
     
  7. לקויות למידה שאינן פיזיות, לרוב אינן אמיתיות. ADHD הוא פתרון נוח למורים. הסיבה היא שמנגנון העל של הלמידה, לא התפתח מספיק ויש לדאוג קודם כל לכך. גם לקויות פיזיות ניתנות לתיקון באמצעות גירויים מחושים אחרים שהקולטנים שלהם פועלים כשורה.
     
  8. תלמיד שהמערכת לא יצרה אצלו את המנגנון של יצירת פער ולמידה, יתקשה בלימוד לאורך זמן. אנשים חוששים מפערים. חשוב ללמד שהפער הוא חיובי ומקדם למידה וככל שרוצים להיטיב ללמוד, יש לצור פערים באופן יזום. הרי זה מה שעושים בעבודות תזה, מגדירים הנחה (תזה) שברגע נתון אין לה הוכחה (פער) וחסוגרים את הפער בתהליך למידה.
     
  9. בכל פעם שאדם מתרגז או חש בלתי מרוצה, מדובר בתהליך שהוא פנימי לחלוטין, וזה סימן שהיה פער גדול מדי בין הגירוי שנקלט, לבין היכולות של התודעה שלו לתת פתרון. אין לגורם שיצר את הגירוי, דבר וחצי דבר עם הרגשת התסכול. חוסר ההצלחה לגשר על הפער הותירה רק תסכול. ניתן להתגבר על התסכול, באמצעות זיהוי הפער הנקודתי והגישור עליו.
     
  10. לא ניתן לטפל בתכולה של תבניות המוח בצורה ישירה, יש לבצע פעולה עקיפה שתפעל בו זמנית להחלשת התוכן הבלתי רצוי ולהחלפתו בתבנית עם תוכן רצוי. פעולה כזו לא ניתן לבצע, לפחות בפעימה הראשונה, ללא הכוונה והדרכה של גורם חיצוני. כאן נכנסים לתמונה כלי אימון וטיפול שונים, כאשר הכלים שעיקרם הדמייה של המציאות, הינם הכלים החזקים ביותר. עוצמתם של כלי ההדמייה גדלה ככל שהחוויה שהמטופל עובר, מורכבת ממגוון רב יותר של תחומי חישה.
  
התקשרו אלי למספר 054-7855144 או כתבו לדוא"לyigalef@gmail.com ותלמדו איך ליישם זאת עבורכם ועבור היקרים לכם.
 
 
 מי שאתם, עוצב כבר בעבר ונכתב במוח. בואו לכתוב את עצמכם מחדש, כמו שאתם רוצים
 
 
יגאל אפרתי מאמן טרנספורמטיבי  אימון אישי, משפחתי ועסקי. 054-7855144 , yigalef@gmail.com ,  רבי עקיבא 5 הרצליה 46423